حرف هایی که نمی شه گفت

چه رنجی می کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است. ((دکتر علی شریعتی))

حرف هایی که نمی شه گفت

چه رنجی می کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است. ((دکتر علی شریعتی))

کودکان کار-کوچولوی بادکنک فروش

 



5شنبه عصر یه خورده دلم گرفته بود.واسه همین به خانم گفتم بریم بیرون.بدون هدف زدیم بیرون.

ماشینو روندم تا اینکه به زعفرانیه رسیدیم.اونجا چندتا مرکز خرید داره که گه گداری واسه تفنن میریم.

یه قسمتی از این مرکز خرید یه جای مسقف واسه بچه ها درست کردن سرسره بادی و استخر توپ و...

موقعی که می گشتیم یه پسر بچه کوچولویی اومد یه بادکنک گذاشت تو دست آیهان،منم واسه اینکه آیهان یادنگیره که همه چی رو می خرن گفتم نمی خواد، پسش دادم.

رفتیم داخل مغازه برگشتنی دیدم این دو تا بادکنک فروش کوچولو با هم صحبت می کنن

به این مضمون:

"قبلا خیلی خوب بود که ما رو می ذاشتن بریم شهر بازی،حداقل اونجا یه خورده خودمون گرم می کردیم ولی حیف که الان نمی ذارن تا خودمون تو این سرما یه خورده گرم کنیم".

الان هوای تبریز خیلی سرده تا جایی که من شال کلاه و دستکش هامو می پوشم.

این حرفای کوچولو ها رو که منو فاطمه شنیدیم مثه اینکه دنیا رو سرمون چرخید.فکر نکنم سنشون بالای 7 سال بود.

رفتیم یه دونه بادکنک ازیکشون گرفتیم ولی من خراب کردم.بغلی گفت آخه من بهت قبلش پیشنهاد چرا از من نگرفتی...

حالا می گین یکی از اون هم می گرفتی..واقعا دیگه من هنگ کردم،اومدم درستش کنم خرابش هم کردم.


بلاخره لپ کلام:

کودکای نفت خیز ایران بجای این که تو آغوش گرم نرم بابا مامانشون باشن...تو کلاسهای هنر و ورزش وشادی...دنبال یه جا می گردن که تو سوز سرمای شهرم دستای کوچولوی یخ زدشونو گرم کنن.


"اگه من یه مسول بودم مردنم به ز زیستنم ---آهای اونی که میگی بابای ایرانم"


نظرات 6 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:19 ب.ظ

از باغ می برند چراغانیت کنند
تا کاج جشنهای زمستانیت کند

پوشانده اند صبح تو را ابرهای تار
تنها به این بهانه که بارانیت کنند

یوسف به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار می برند که زندانیت کنند

یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست
از نقطه ای بترس که شیطانیت کنند

آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
گاهی بهانه ایست که قربانیت کنند

خواندم رنجنامه ای که دروغگویان بزرگی مسببش بوده اند که برای مهیا کردن ظهور راحت تر آقا یه دو سه هزار میلیاردی را پیشاپیش به استقبال فرستاده اند !

قشنگ و بجا بود.دیگه جا برا حرف زدن نگذاشتین.
ممنون.

ermes شنبه 21 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:20 ب.ظ http://ermes-3.blogsky.com/

از باغ می برند چراغانیت کنند
تا کاج جشنهای زمستانیت کند

پوشانده اند صبح تو را ابرهای تار
تنها به این بهانه که بارانیت کنند

یوسف به این رها شدن از چاه دل مبند
این بار می برند که زندانیت کنند

یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیست
از نقطه ای بترس که شیطانیت کنند

آب طلب نکرده همیشه مراد نیست
گاهی بهانه ایست که قربانیت کنند

ببخشید که ............

از بابت؟

.... یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:40 ق.ظ http://n0tthing.blogfa.com

داداش بخدا موهای تنم سیخ شد
جای هیچ حرف زدنی نیس
مملکته ظلمه
همه چی برعکسه

نخواستم که ناراحتتون کنم.
ولی واقعیت هستش ولی کو گوش شنوا.
فقط می تونن شعار بدن وسفسطه کنن.
خداااا یه سرکی هم به ما بکش.

.... یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 01:44 ق.ظ

فدات داداش
من بچه اندیمشکم (خوزستان)
از دوستی ستا هستم. اجیه گلمه
از خیلی وقت پیشا هم میومدم اینجا. ولی خو از الان به بعد کامنت هم میذارم. اسمم مجتبی . یه زمانی به اسم شپل یا خپل کامنت میذاشتم واسه ستا. نمیدوم شناختی یا نه. فک نکنم بجا بیاری
بهرحال ما مخلصیم

خوشبختانه می شناسمتون.نه شناخت به اون معنی کامل...
کامنت ها رو که پیگیری می کردم قبلنا به شما هم برخورد کرده بودم.
خوشحالم که ما رو قابل دونستین.
ما بیشتر.

ستایش یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:34 ب.ظ

سلام خوبی
این چیزا که ادم میشنوه زبونش بند میاد .
خدا به فریادمون برس ...

ناراحت نشو مدینه فاضله ای که همه تو اون نقش دارن.وخودمون ساختیم.بعضیا می گن خوب آدمای خود ساخته ای می شن این بچه هایی که از کودکی کار می کنن.ولی من کاملا مخالفم.چرا خود بچه های آقایون از کودکی کار نمی کنن.
در ضمن نارحت نشو!!!!

.... چهارشنبه 25 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 04:04 ق.ظ

آقا من قبول ندارم. ستا اینجا کامنت گذاشته اما پیش من نیومده :-D
.......

خدا رو شکر که یه ردی از من تو ذهنت شکل گرف

.......
من که همیشه اینجا بودم از همون روزی که اومدم اول میدم وب ستا بعدش اینج ( الانم همینطور ) :-p

موفق باشی داداشی

می دونم که سرزده ولی شاید کامنت نذاشته.
حالا این یکی رو بیخیال شو به خاطر ما داداش.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد