حرف هایی که نمی شه گفت

چه رنجی می کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است. ((دکتر علی شریعتی))

حرف هایی که نمی شه گفت

چه رنجی می کشد آنکس که انسان است و از احساس سرشار است. ((دکتر علی شریعتی))

ما مجبوریم

 خواهشا تا تهش بخونین.

از کجا شروع کنم. 

نمی دونم . 

صبح که از خواب بیدار می شم می خوام برم سر کار می بینم جلوی در خونمون نخاله های ساختمان و هزار کوفت و زهر مار ریختن می گم بی خیال می خوام از کوچه رد بشم ،کفشم تا تهش می ره لا گل وسیمانی که همسایه ریخته کفشو وشلوارم کثیف می شه. 

می گم بی خیال حالا.... 

جلوی ماشینم می رسم می بینم که یکی دو سه خط محشر انداخته روش ده برو که رفتیم،یه 2 سه بار سوت می گم بی خیال زده که رفته به......... 

سوار ماشین که می شم سویچ می ندازم روش، بی خیال روشن شدنش یا نشدنش (جنس ایرانی)حالا که گذاشتیم روشن شد تا می دم دنده عقب می بینم لا مصب اونقده ماشینشو چسبونده به ماشینم که نمی شه ماشینو از جاش تکون داد می گم خدا .... 

در خونشونو بعد یه 15 دقیقه ای پیداش می کنم با هزار مصیبت با لباس خوابش می کشم بیرون بابا آدم منصف لطف کن ماشینتو مثل آدم پارک کن. 

حالا که 15 دقیقه دیرم شده هی عجله می کنم که سر موقع کارت بزنم که سر موقع هم نمی رسم سر کار. 

حالا کجاشو دیدی موقع ماشین روندن یه سی چهل نفر راننده متبحر لایی کش می پیچن جلوم یه سی چهل نفرم با اون بوق زدنشون یه حالی به افکار خط خطی من می دن یکی هم با اون نیسان ابو قراضش می ندازه جلوم تو خط سبقت با سرعت 15 کیلومتر بیا برو که رفتیم هر چی التماس و نور بالا که عزیز منُُُُ، سرعت 15 مال خط سبقت نیست این بشر اصلا به قول مهران مدیری هیچی نه وفهمه. 

خلاصه کنم دیر می رسم سر کار-چرت پرتای نگهبانمونو می شنوم-... 

حالا فکرشو بکنین سر کار، اونم کار ایرانی،با مدیریت کاملا ایرانی ،خایه مالی ایرانی،فیتیل وزیرابی ایرانی، از همه والاتر آدم فروشی ،دیگه این ابولبشر با یه کلمه ناجور نچرخیده همکار (که نه دشمن ازاون هزار مرتبه بهتره) دیگه آتیش سهله ،مخت تاب بر میداره . 

حالا بیا 12 ساعت شیفتو با مسول کاملا لایقت!!! تمومش کن وای ..........  

شیفت تموم شد. 

سر راهت اون رالی سواری مونده که برسی خونه.  

اغراق نباشه ۷۰ الی ۸۰ درصد این مشکلات اشتراک بگیریم واسه همه مشترکن. 

عزیز من به خدا تنها شما بدبخترین،بی کس ترین ،عاشق ترین ،تنهاترین ،بی پولترین و... 

نیستید عزیز من همه ما که تو ایران زندگی می کنیم  همین اینجوری هستیم .  

می خواین 10 برابر اینا بازم بنویسم که هر کدومتون جای من بودین سکته رو زده بودین. 

پسر بزرگ خونه-پدر بیکار-465 هزار تومن قسط با درآمد 500 تومنی -زن وبرادر لیسانس ریاضی بیکار و...  

تو این گیر ودار من دیونه به مخم زد که دوباره درسو مشقو شروع کنم اونم نه از باقیماندش(کاردانی برقم)،از اول، اونم چه رشته ای، نگو نپرس(مهندسی صنایع)اونم کجا تو پیام نور بی در وپیکر در پی تی.

متولد دهه 60 هستم(بدبخترین دهه-نسل سوخته)،بابامنم  دوره هایی که همتون دارین داشتم آرزوهایی بس بزرگ

عاشق شدم-بیخیالش شدم-تنها بودم همنفس می خواستم نداشتم .حال تنها ریلکشن من روزی ۷ تا قرص اعصابه که رسوندمش به ۳ تا.  

البته بگم خانم گل ما واقعا گله اگه اون نبود فکر کنم حالا منم نبودم.

بابا اینا مال همس مال یه دوره ست زیاد خودتون زجر ندین. وبلاگهای دوستان و لینک اشون می دیدم چشام پر اشک می شد دوست من محمد جان-دوست گرامی دل آرا دوست من ،بزرگ من   

اینایی که می گین اینایی که تجربه می کنین مایه دلخوشی هاتون تو آینده می شن ولی تجربه ای نکنین که بعد با وجدانتون نتون کناربیاین وقتی به یادش می افتین. 

نصیحت نیست به خدا حرفای دلمه منم  مثل شما از نصیحت خوشم نمیاید. 

ولی ما مجبوریم. مجبوریم به این زندگی ... 

مخلص کلومم این دوره ها مال همس و این ناراحتی ها مال زمونه نامراد ماس ومحیط کاملا بسته ماست که می خواد ما همیشه غمگین باشیم ،دپرس و افسرده باشیم نتونیم جلو بریم،...ولی

بازم نوکرتم اوس کریم. (الله چوخ نوکوریوم اوزوده 5 دانا)

خدایا  بار الها  بداد دل این جونای ما برس خداااااااااااااااااا. 

شاید آن روز که سهراب نوشت:
تا شقایق هست زندگی باید کرد

خبری از دل پر درد گل یاس نداشت
باید این جور نوشت:

هر گلی هم باشی چه شقایق چه گل پیچک و یاس
زندگی اجبارست
نظرات 12 + ارسال نظر
ستایش چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:11 ب.ظ

قربا ن دل مهربونتان برویم همه جوره ...
خدا همیشه نگاش بهت باشه /....
زنده باشی ....
و اینم من اضافه می کنم که شعار خود خودمه :
اگه خیلی پر زوری اگه میخوایی ببینی چقده مرد شدی یا خانوم شدی یا ه اصلا میخوایی ببینی بزرگ شدی یا نه یه دست شطرنج با زندگی بازی کن ....فقط یه دست نه بیشتر

می دونین واقعا همین طوره به خدا

ستایش چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:12 ب.ظ

از این ها همه بگذریم خودتون دو تا چه طورید... کوچولو چه طوره مامانش رو که اذیت نمیکنه ...
خیلی مواظب فاطمه جان باش ...
موفق باشید

کوچولو ورجه ورجه می کنه فکر کنم افتاب بالانس هم می زنه.
نمی دونم اونجا براش دنجه یا نه ولی حسابی خوش می گذرونه .موقعی که حرکت می کنه به فاطمه می گم که منو خبر کنه یه حس غریبه که حرکتشو لمس می کنم.
خدا برا شما هم قسمت کنه.
یه خورده تو این اواخر انگشتایی فاطمه جون درد می کنه اون دکتر گفته کمبود کلسیمه.اهای مادرای آینده اینو از من نصیحت شیر ماست دوغ زیاد بخورین.
مرسی.

ستایش چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:19 ب.ظ

خواهش موفق باشد
دعا کن دوستم که مییاد بهش خوش بگذره .اخه یکی یدونست و باباش شهید شده . همیشه دوست داشتم بهترین خواهر براش باشم . دعا کن بتونم لحظه هایی طلایی براش اینجا بسازم ..ا
اگه بهت در سر زدم از الان عذر مخوام .

خوشا به سعادتت وسلام گرم منو بهشون برسون.خاک پای تمام شهیدان واقعی هستم.

محمد چهارشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:50 ب.ظ http://open-eyes.blogsky.com

اره دیگه این شده روزهای زندگی ما ایرانی ها...

صبح ظهر شب
همه روزامون شدن مثل هم

بی خیال ما یه تکه کلوم داریم که بهت می گم.
چشمک.

محمد پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:03 ق.ظ http://open-eyes.blogsky.com

من نوکرتم.
خیلی مردی.
شرمنده کردی.

دشمنامون شرمنده پسر این چه حرفیه؟

دلا پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:49 ب.ظ

واااااای!!!
خیلی قشنگ نوشتی!!!

مرسی که به فکرمون بودی !!!!!!!!

واقعا ممنونتم!!!!

ایشالله نی نی کوشمولو هم یه پشملیه کاکل زری بشه و خوشتیپ بعدم میتونه بیاد پارمیسمونو بگیره...
البته با اجازه ی باباش!

لی لی لی لی لی
بابا مبارکه........
ایشالله به پای هم پیر شن...بابا پیر نشن تا آخرش حالشو ببرن.

سینا پنج‌شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:06 ب.ظ http://zendegietaze.blogsky.com

سلام. خواسته یا ناخواسته یه نظر توپ برام گذاشتی که باعث شد سر بزنم به وبلاگت. قشنگ بود. خیلی آرامش بخش. راستی وقتی وبلاگتو بستم یادم افتاد که می‌خواسم واسه اسم اون کوچولو نظر بدم. حالا اینجا میگم که به نظرم ایهان اسم قشنگیه. اما معنیش چیه؟

خوشحالم که اومدی.
این اومدنو به فال نیک می گیرم.
اما در مورد معنی آیهان:
جونم برات بگه که البته جونم نمی گه ها فکر کنم دهخدا می گه:
آیهان نشانه های اختصاری


واژه ترکی است- اسم پسر می باشد.( آی + حان یا خان=آیحان=آیخان=آیهان. آی= ماه و هان= پادشاه و حاکم
پس آیهان به معنی "پادشاه ماه" می باشد. معنی دیگر آن " انسان زیبا و مشهور مثل ماه" در ترکی اسم های زیادی با کلمه "آی" شروع می شود که از نظر زیبایی و مشهور بودن به ماه تشبیه می شود.
اینم منبعش:
http://www.loghatnaameh.com/dehkhodaworddetail-fe18b618b90f43d2a10f767f0158d9b1-fa.html

نگین جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 08:47 ق.ظ http://negin-ashegh.blogsky.com

سلام.با تشکر از شما ولی دیدگاه من به زندگی اینجوری نیست!
ما خودمون اون اتفاقاتو به وجود میاریم.!
مهم اینه به چی فکر میکنی.
من از اینکه عاشقم که عشقش بهش توجه نمیکنه...افتخار میکنم و خوشحالم.و تا حالا نشده که حس کنم بدبخترین انسانم.
چون کلمه بدبخت برای من تعریف نشده است

من با این همه درد و ...
خوشبخترین مرد دنیا هستم....
مرسی از نظرت ولی تا تهش نخوندی عزیز/

سینا جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:52 ق.ظ http://zendegietaze.blogsky.com

ممنون بابت توضیحت. به نظرم اسم خیلی قشنگیه. اما از اسمای ایرانی بیشتر خوشم میاد. نمی‌دونم چرا. هر چند که ترک هم ایرانیه. اما اسم‌های ایرانی ایرانی یه چیز دیگه است.

تا زمانی که تو ایرانیم ما همه ایرانییم.
من سعی می کنم که عربی نباشه.
البته مخلص ایمه اطهار هستیم هااا.

بختیار جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 01:57 ب.ظ

سلام بونا گوره کی بیزه باش ووروسوز چوخ ساغ اولون
من ده سیزین یاشیل ائوینیزه گلدیم
جالیبدیر
موفق اولاسیز

یاشیاسن

دلا جمعه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 11:04 ب.ظ

نوشتم برای اونایی که با دلیل بودن و بی دلیل رفتن...

منتظر حرفاتم...
دیدم تو وبت توام دلت شکست!

ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ستایش شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 12:36 ب.ظ

سلاممممممممممممممممم
خوبی ؟فاطمه جون خوبن .کوچولو مامان بابا داداش خواهرا ....
مه ایل و طایفه منم خوبن =)

همه ابا و اجداد وغیره ههههههههههههه خوبندو دماغ چاق.
سلام می رسونن.
قربانت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد